Dinsdag in Roemenië

Zonder dat ik er vanaf wist stond er vandaag een sportieve dag voor de boeg. Blijkbaar was ik niet de enige want geen enkele leerling van het Nederlandse team had sportieve kleding mee. We zouden namelijk vandaag presentaties geven over een typische sport uit het land waar wij vandaan komen. Niet alleen zouden we deze sporten uitleggen doormiddel van een presentatie, maar wij zouden ook de sporten zelf kort gaan beoefenen. De meeste van ons hadden daarom sportkleding aangetrokken die ik niet had meegenomen. Toch bleek dat we het niet echt nodig hadden. Zo hebben wij even gevolleybald en hebben we de nationale sport van Roemenië gespeeld waarbij het bij mij een tijdje duurde voordat ik doorhad hoe het spel werkte.

De sport van de Spanjaarden vond ik persoonlijk het leukst en interessantst. Dit was namelijk ‘Canarisch worstelen’ waarbij veel technieken van mij sport in voorkwamen; Judo. Al snel was ik overgehaald om mee te doen. Het bijzondere was dat je de tegenstander geen pijn mocht doen, maar dat je doormiddel van verschillende technieken met enkele regels je tegenstander op een zachtaardige manier naar de grond moest werken.

 

 

Leave a comment